Bedtime Stories sentap

BooKS & Me

Aku minat membaca since kecik2 tp apakn daya bila meningkat dewasa masa xmengizinkan.. choii ahaha alasan semata kannn~ ngeee~ =)

Banyak giler stok buku ‘Going to read’ aku hihi
Aku simpan &  pendam minat ni konon bila da abes PhD blh la start membaca…

Aku try baca satu per satu yerk..
blh share ilmu yg xseberapa ni ngan korang hihi..
-sampaikanlah ilmu walupon satu ayat! cewahh-

Sampai la one day ni aku godek2 internet …
And jumpa satu article..
How to spend time READING.. cehhh ni pon nak baca?? Heheh
get up one hour early everyday and get done reading 20pages a day
THINGGGGG!!
I should try dis.. Hati kecik aku berkata kehkehkeh

Sampai bila nak tunggu ada masa yerk??
Sama la mcm duit.. nak tunggu cukup sampai bila??

Xrugi pon mencuba =)
.
.
.
Panjang nya kemerepetan aku hahaha
Okay2 back to the story…

BEDTIME STORIES SENTAP!!





Buku ni aku beli sempena nak adiahkan kat BFF ku kawen …
Dah nama pon ilmu kan… Aku khatam la dulu haha
Bukan apa so bila dia dah abes baca blh la kita sama2 share ilmu yerk?? Kehkehkeh

Korang pecaya dak kalu aku kata ni buku 1st ku khatam dis year huahaha
Byk kot journal & thesis nak kena hadam~
nampak x alasan!!! ngeehehe
I'll try my best to satisfy my Soul, Body & Mind.. =)

Serious okay buku ni mmg membuka minda aku..
Sentap terbangun dari lena yang panjang hiewhiewhiew~

Siri 1 bagi aku agak enjoy baca..
Bahasa penulis gunakan mmg santai tp sentap heheh
Korang nak rasa cer la baca hihi

Siri 2 bagi aku mcm panjang lebau sikit penjelasan nyer ..
Bagi aku la kan.. So kadang2 terboring ehhh? Haha
Tapi yang penting isi pengajaran buku tu babe!!


Pengajaran utama yang mmg terpahat di hatiku…
1.     Sentiasa bersyukur kehadrat-NYA 
(Bersyukur!! byk giler words ni dlm buku BSS hihi mmg terpahat la kat hati aku neh =))
2.    Learn at least satu ayat dari al-quran “Satu hari satu ayat gitu”
 (Jgn selalu ckp xda masa kang betul2 xdak masa lagi kang baru tau!!)


P/S: Berminat nak beli tp susah nak melawat kedai buku? Jgn risau.. Zaman dah serba moden.. blh beli secara online jer! Hehe Nah link: http://www.bukubss.com/
Plus korang blh la dpt kan summary buku ni skali kat sinun =P

Meh ler sesame terapkan budaya membaca… "sesungguhnya lebih baik kaya ilmu dari kaya harta benda".. ngeee~

Comments

Popular posts from this blog

Cosway revitalisor