Resepi

Masa ai xbyk nak typing sana sinun so save link je la hihihi

Kalau Tuan empunya resepi delete maka The End miahahaha 

Jgn la tanya pasai pa.. Hormati lah mereka & hak mereka bahahaha

*Gelak ja lebih~ =p


Resepi yang dah try & best! Thanks tuan punya resepi! =)



Main Dishes:

Kari Ayam Sedap Kak Azie

Aku pon xtau la pasai pa aku mmg masak kari xjadi mcm taboo! hihi 
*Stress bila dpt order Kari! 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pasta:
Fettucini Goreng Best

Seriously aku suka giler rasa ni! Plus En.F puji kannn hahaha




Fettucini 'homemade cabonara'😀
Selamat berpuasa semua hihi harini ramadhan ke 10.. En F mintak cabonara.. hamek kau die mesti terkesima dek iklan kat tb neh hahaha aku pon hape lg... nasib naik hencik gugle ade kau.. godek2 cam berkenan lak resepi Pn. Mimi...

Mohon halal ya kak.. adik copy paste hihihi:


Resepi SOS CARBONARA HOMEMADE

Masukkan butter or olive oil dan tumis bawang putih 5 biji dan 1 biji bawang merah cincang halus...gaul gaul sampai naik bau dan warna ...masukkan bahan bahan macam ayam ke udang ke....aku takde bahan ni semalam aku letak sosej cheese...pastu letak tepung gandum 1-2 sudu...aku nasihatkan letak sikit sikit je..jangan main tuang ye...nanti jadi macam aku semalam satu senduk aku letak habis berketul...hohoh...tepung ni untuk bagi dia likat je...then masukkan susu segar...letak la berapa banyak pun...ikut lemak tekak korang...aku letak setengah liter...pastu campur air...kacau ...naik mendidih masukkan lada hitam tumbuk, garam secukup rasa...kasi kacau bg berkrim...pastu aku campur parsley or basil..nak nampak seri sikit....last sekali aku masukkan cheese slice sebab takde parmesan or cheddar...slice pun boleh ...lagi berlikat ko sedappp rasa yummy cheese leleh...dan siap...panas panas makan ngan Fusili...ok pasni nak eksyen takde prego pun boleh buat la......huhuhu

P/s: En F xsuke bawang merah ok.. so iols guna garlic jerkk kikiki
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dessert:


Resepi ni aku dah alter sikit versi pemalas ergonomic kuikuikui
1-cairkan planta
2-masukkan bawang ptuih yg di racik.. sampai naik bau sedap cehhh haha
3-masukkan ayam cincang.. gaul2 sampai sebati & masak..
4-masukkan air dua cawan... & masukkan kiub ayam yg dah di hancurkan... tunggu sampai mendidih..
5-then masukkan sikit2..setengah cawan tepung gandum sambil kacau2.. 
6-masukkan susu cair/tepung (bancuh dulu la 4sudu agak2 hasil satu tin susu cair) what ever susu yg available hehehe kita yang buat dia kan suka hati kita lerr =p
6-kacau jangan stop sampai rasa n kepekatan yg di ingini hihi DONE!!!!

*Dasar pemalas ergonomic muahahaha


akan di update dari semasa ke semasa................

Comments

Popular posts from this blog

Cosway revitalisor